32. Min katt

Min (eller våran) katt heter Zelda :)
En liten kissekatt som vi fick av en kull från Carina.
När hon va nån vecka så stötte mamman bort henne, och Carina fick ta över matningen.
Hon är blind på ena ögat, och jag tror hon är lite utvecklingsstörd.
Som ja sa till mamma: " Hon är inte riktigt hundra. Jag tror hin inte ens är 50".

Hon är en riktig myskatt och ska alltid va med.
Men hon är även jätte busig, så ibland så är hon billig.
Emil tycker det är jätte roligt att jaga henne, men då jagar hon tillbaka.
Vilket Emil i sin tur tycker är jätte roligt.

Men tanke på att hon inte är riktigt riktig, så pinkar och bajsar hon inne.
Grejjen är den att hon går på lådan, men hon går lika ofta till ett hörn.

Tycker om denna katta väldigt mycket, så jag vill inte ta bort na.
Men men, vi får se hur det blir.....kan ju inte ha en katt som pinkar å skiter överallt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0