Måndag

Visst äre måndag idag?
Ja du, jag tror fan det,men man blir lite lätt förvirrad.
Har ju bara gått hemma nu i över ett år så kollen på vilken dag det är
är sen länge förbi.
Hade lite koll förr, för på onsdagar var det Greys å det kunde jag inte missa!
Men nu när det är sommar s känns det som helg hela tin.

Sitter ute på altan med en köpp kaffe, snus å datorn å funderar på framtiden.
Börjar bli lite stressad över hösten.
Hur jag ska låta livet fortsätta.
Plugg - Jobb?
Borde verkligen plugga det sista jag har kvar sen gymnasiet.
Men såg nu att nästa kursstart på CUL va den 10 januari.
Så vilket fall som helst så läre jag ha nå att göra i höst.
Ställa mig som arbetssökande, visst.
Men då tare ju ändå 3 mån innan man får dessa jäkla arbetslöshets päningarna.
Vill ha ett jobb på en gång!!

Men ja, finns ju inte jobb i överflöd för en gammal estetare utan annan utbildning.
Nä, fy tusan.... jobbigt att va vuxen.

Fiin väder idag iaf. Linkan drog till fönebo å undra om jag ville hänga på.
Men jag tacka bestämt nej.
Kryp bett, nej TACK!

Puss hej, livver pästej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0