Preggo lista

När fick du reda på att du var gravid? öö...sämst ja är då. Oktober va det iaf, innan halloween iaf
Var bebisen planerad? Haha, nä kom väll som en smärre chock :P Bästa chocken ever iaf! :D
Mådde du illa mycket? Spydde nån gång i början, men då va det så pass tidigt att jag trodde jag va bakis. Men efter det va det inte så farligt.
Hur blev ditt hår? Inge spec när jag va gravid, men efteråt så tappa jag griis mycket!
Hade du mycket halsbränna? Vissa stunder va den förjäklig!
Grät du för ingenting? Haha, ibörjan ja. Missa bussen en dag. Grina å va helt vansinnig hur länge som helst!
Var du känslig? Grina väll åt allt å inget
Vad gillade du för mat? Kokta ägg, pannkakor, gröna äpplen :)
När kände du bebisens första sparkar? Ja du, kände väll nå ynkligt. Men i typ januari så kom det nån riktig knuff :P
Var du ofta orolig? Typ,ja, hela tin!
När började du läcka bröstmjölk? Ja jag vet inte riktigt, men tidigt kändes de som!
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Haha, tusen små häften om allt :P
Sparkade bebisen mycket? Att han gjorde ja :P
Fick du bristningar? Fy ja...mage,lår,armar, knäveck...you name it!
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? För att jag absolut inte ville göra annat!
Blödde du någongång? Näpp
Levde du på som vanligt? Haha, inget blir som vanligt när man är gravid
Hur gammal var du när du blev gravid? 20
Hur tog dina föräldrar det? Bra :)
Hur tog din partner det? Han sa inte ett ord på tre dagar.... sen blev han jätte glad :)
Vart bodde du/ni? Hemma hos våra respektive familjer
Hur ofta gick du till mvc? Tyckte jag sprang där hela tin :P
Hur många ultraljud gjorde du? Ett
Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Visste absolut inte vad jag skulle förvänta mig, så jag hade inga direkta förväntningar.
Hur började din förlossning?
Med en färdknäpp :P Haha, nä men ja vakna runt 9 på morgon,hade lite ont. Vakna vid 12 igen å trodde jag skulle dö :P
Hur många timmar tog din förlossning? Va inne på BB runt 2 på dan, börja krysta vid 6 och kvart i 7 på kvällen är han född
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mycket var du öppen när du kom in? 5 cm.
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas, akupunktur, nån smärtstillande spruta i puppen, å nå vätska insprutad under huden i svanken.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 30-40 min? Har ingen bra tidsuppfattning från den kvällen :P
Blev det komplikationer? Sprack åt alla håll å kanter, så jag fick sys ihop ganska mycket
Fick du sy? Som sagt, ganska mycket ja
Vad tyckte du var jobbigast? Att jag blev så jäkla rädd i början. Kunde inte riktigt hantera smärtan
Var du rädd för något? Ja, typ allt!
Skrek du? haha,ja kanske lite :P
Hur många var inne i förlossningsrummet? Jag, Linus, 2 barnmorskor å en doktor. (va enda barnafödandet den kvällen)
Hade du någon nära med dig? Linus så klart :) Som förövrigt va världsbäst! :D
Hur var vikt och längd? ja du...får återkomma med det. 
Ögonfärg: Grå
Hårfärg: Blond
Ammade du? Nej, det gick inte alls med någonting där
Ammar du nu? Nej.
Hur gammal är bebisen nu? 1 år och typ 2 veckor :)
Vad tyckte du om förlossningen? HEMSK!!! Får ta ett tag tills nästa
Vill du ha en till? Absolut! :D
Planerar ni ett till? Nej, inte än.
När kommer andra barnet? Haha,ja du säg det
Hur är ert förhållande nu? Bra :)
Vilken vecka födde du i? 41 PRICK :P
Om något verkar yrt så äre för att det är mitt i natta nu :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0