29. Ett sommarminne

Detta är inte ett sommarminne, utan många.
Men dom absolut bästa minnerna är sommardagarna i Strömbacka när jag va liten :)

Kommer ihåg att jag å broder alltid kolla på sommarlovsmorgon ( så klart)
Salve, Tippen, Kloak, Mormors magiska vind, Vintergatan... :D
Och kommer ni ihåg 100 kg godis?
Snälla, youtuba annars :)

Aja, efter det så åt vi frukost, packa fika å fillt och gick upp på badet med mamma :)
Och alltid mariekex med.
Å några hamna altid i vattnet för att locka på fiskarna.
Det var alltid jätte mycket folk där.
Och så fråga man alltid nån av dom äldre killarna om dom kunde simma och hämta en näckros :)
För så långt och in i vassen ville inte jag simma.
Och vilken status man hade när man kunde simma UNDER bryggan!
Extra plus poäng om man kunde stanna där under :)

Och vissa dagar t vi lunch på smedjan.
Det va innan cafet flyttade och det va en rullande lista på bybor som jobbade där ideellt.
Det va där man för första gången upptäckte fenomet panpizza och piroger! :)
Och så klart alltid en karamellstrut.
Dom bruna godisarna va godast tyckte jag :)

Det är mina absoluta bästa sommar minnen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0