Myten om livet bland rosa moln

När man får barn, eller ska få barn, så pratar folm bara om hur otroooligt härligt allting är.
Hur söta dom är, hur mycket kärlek man kommer att känna och hur underbart allting är.
Och det är sant, absolut.....till viss del.
Men varför pratar aldrig nån om hur otroligt jäkla svårt det är?
Hur världelös man kan känna sig?
Att man bara vill stänga in sig i ett rum å skrika i en kudde?
Att man bara vill lämna bort ungen till första förbipasserande ibland?
För det är sjukt svårt att ha barn.
Ibland känner man sig så otroligt världelös när man stöter på ett nytt problem som man inte klarar av.
För alla andras barn gör ju inte så, eller andra föräldrar klagar inte, så varför gör man det sj?
Nu vet jag att det finns väldigt många fler föräldrar som känner likadant, men varför pratar man inte om det?
Är det rädslan för att dömmas av andra?
Just nu är min son i den värsta 2 års trotsen.
Det senaste är att han absolut inte ska gå å lägga sig, och lägligt nog så har han lärt sig hur man tar sig ur sängen.
I  1 1/2 timme fick ja hålla på innan han somna av utmattning.
Det är i sånna stunder man bara skulle vilja ta sitt pick å pack å dra bara.
Som tur är går ju den känslan över, men guud va jobbigt det är.
Jag vill ge så mycket cred till alla ensamstående föräldrar.
Jag har bara varit sj i ca 7 mån, men jag tycker det är jätte svårt.
Skulle va så skönt att ha nån att varva med.
När tålamodet tar slut, att bara få bli avbytt.
Men ist så äre bara att bita ihop.
Glädjen när jag väl lyckades va obeskrivlig.... tills ja insåg att det nog blir samma visa imorn.
Men ja iaf, kan föräldrar börja prata mer om det jobbiga?
Behöver ju inte lägga största fokus på det, men iaf lite mer så att vi andra inte känner oss så jäkla misslyckade?
Våga erkänna jobbiga barn fellow parents!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är bäst elis!!!!!!!

2012-07-04 @ 14:06:03
URL: http://juhlinangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0