Best of Jonas

Min bror är typ skit rolig han! Sådär omedvetet skit rolig. Alla dom bästa historierna från när man va liten har han :P
Så ja tänkte att ja skulle dela med mig av några :) Btw, jag har fått typ alla återberättad för mig så detaljer kan variera från sanningen
.
.
.
Jonas fyllde år, vet ej dock hur många år men de va väll kanske en 4 år.
Iaf så kommer det en morbror/kompis till mamma å hälsar på.
Jonas skenar fram till Olle, som han heter, å säger:
- Gissa vad jag har fått!?
- Ja du, ingen aning, säger Olle.
- Ja men det börjar på B, säger Jonas.
Olle börjar gissa.
- Bilbana, boll, bok?
- Fel fel fel, haha, bimpelspö!!
Haha, så jäkla kul!
.
.
.
När jag va runt sex år å brorsan runt tre så träffa mamma en ny karl, Tobbe, och han å brorsan brukade va ute med båten å fiska.
En dan när dom va ute så sa Jonas att nä, nu läre vi åka hem för ja måste kissa.
Det va ingen som hade " lärt " han att kissa utomhus så Tobbe och Jonas började öva bakom ett träd ute på gårn.
Haha, så efter ett tag så om Jonas va innomhus så kunde han utropa, oh ja måste kissa, å så sprang han ut och pinka på det där trädet ist för att gå på toaletten :P
.
.
.
En gång ville han ha en korvbit som låg på ett fat på spisen, skenar rakt in i spiskanten å får världens bula.
Allt för en korv jussom.
.
En annan gång fråga han mamma om nektarin va samma som persika, fast utan luder?
.
När Jonas å mamma va på affärn en gång så berätta Jonas att han kunde läsa.
Å i affärer har dom ju ofta massa textade skyltar. Så på en skylt så stog det GUL och så var det en ritad lök.
Jonas säger till mamma att där visste han minsann va det stog.
- Jasså, sa mamma?
- Japp, SEX- U- EL!
Haha, jäkla kid! För ofta så textar dom ju G:n lite lik en sexa.
.
.
.
Han rymde även från dagis ett par gånger.
Han och Frida Flodin, jäkla busungar :P
En gång skulle dom gå hem till Frida för att hämta pengar, och sen gå på Konsum för att köpa gurka, haha!
Finns mycket att berätta om min älskade bror, han är förjäkla sweet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0