Midsommar

Fredan spenderades först på Spåmans.
Åt go lunch, plocka blommer å gjorde kransar :)
Sen så åkte jag, Emil, mamma, Lina och Moa till Strömbacka för att dansa runt stången.
Emil ville inte dansa sådär värst mycket, så jag dansa ett tag sj innan ja gick å ställde mig med mamma.
Men då jäklar skenar ungen fram, ställer sig typ mitt i ringen å free dansar :P
Haha, såg så jäkla kul ut. Han ville väll bara inte dansa med mamma sin :P
När dansen va slut så fika vi lite festis och bulle, sen vare dax att åka hem å sova.
Finaste Lina och Moa :)
Finaste pluttis <3
Go fika rå :P Bilderna har ja förövrigt snott av mamma å moster Frida :P
På lördan åkte vi till pappa och Anna å mös hela dan ba :)
Emil bada bland annat. Fick tag på vattenslangen som han sikta på alla med.
Emil fick sova kvar med moffan å anna medans ja stack på dåligheter :P
Drog till frigge å hängde med brudarna lite, iväg till jonan på förfest, sen iväg på dans i strömbacka.
Va inte jätte mycket folk, men det va jätte mycket mygg.
När dom stängde vid ett så drog vi vidare på Ljusbacken och där va vi väll till en...mja, 5 tin kanske?
Åkte till frigge igen, efterfesta lite hos dölk.
När solen gick upp så stack vi hem till mig å satt å drack lite på min fin altan.
Vid halv åtta - åtta så vare så fint väder att vi la oss på gräsmattan å sola lite.
Vid 10- 11 så tog vi en runda på byn för att väcka folk, men det sluta med att vi somna sj.
Det va årets midsommar det :) Längtar redan tills nästa år :P
Pusss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0